Sunday 13 December 2020

BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER


1. Berhenti bimbang! Belajar untuk mempercayai Yang Maha kuasa dalam semua keadaan, walaupun anda tidak dapat melihat gambaran keseluruhannya. Dia tahu apa yang harus diberikan kepada anda, masa apabila seharusnya beri kepada anda. Dia tahu apa yang anda perlukan dan bila anda memerlukannya. Dia tahu bagaimana meletakkan anda di tempat yang tepat pada waktu yang tepat dengan orang yang tepat



. 


2. Mari kita lakukan pada hari ini hari kita mengubah cara kita bertindak balas terhadap orang & perkara di sekeliling kita. Kita perlu mengawal bagaimana kita bertindak balas terhadap sesuatu. Sedar dengan keputusan yang kita buat. Ingat, kita tidak selalu dapat memilih keadaan, tetapi kita pasti dapat memilih bagaimana kita bertindak balas!




3. Anda bukan satu kegagalan. Anda tidak ditakdirkan. Anda tidak berharga. Semua orang melakukan kesilapan dalam hidup. Semua orang jatuh. Malah juara. Perbezaannya ialah mereka bangun dan mencuba lagi. Selamat mencuba. Jangan berhenti. Mempunyai iman yang teguh. Itu belum berakhir. Sekiranya anda berhenti, itulah akhirnya.


 

4. Mahakuasa. Hari ini kami mengucapkan terima kasih atas segala nikmat yang telah anda berikan kepada kami. Terima kasih kerana mendengar semua kata-kata yang tidak dapat diucapkan yang tidak dapat kami ucapkan kerana rasa sakit itu terlalu berat untuk ditanggung. Terima kasih kerana telah memperbaiki semua luka kami, yang dilihat & tidak kelihatan; dan untuk menjadikan kesakitan lebih ditanggung. Amiin. 


5. Sentiasa bersikap baik kepada mereka yang anda temui sepanjang hidup. Ingat, kita semua dalam perjalanan. Perjalanan anda tidak sama dengan perjalanan saya. Dan milik saya tidak sama dengan milik anda. Sekiranya kita bertemu di jalan tertentu, semoga kita saling mendorong dan membina satu sama lain daripada saling meruntuhkan. 

KEDATANGAN KELAS M8:


.

No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Assalamualaikum Prof, Normaliza. Terima kasih kerana ajar saya dan rakan-rakan tentang penterjemahan menggunakan komputer. Saya sangat berse...