Thursday 18 June 2020

BBM3410Satu2020: MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1

Lirik lagu 1: Keluarga

Saya berasa puas hati
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari
Sehingga malam nanti

Ibu bapa yang disayangi
Saya tetap berhati-hati
Menjaga budi pekerti
Keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
Semasa saya memerlukan mereka



Pada pendapat saya logo tersebut menggambarkan keluarga yang bahagia, keluarga yang saling melengkapi antara satu sama lain. Seorang adik yang sangat gembira bersama abang dan kakaknya selain berasa bersyukur kerana mempunyai keluarga yang harmoni, Selain itu juga, terdapat gambar latar belakang yang menceritakan mereka bersama-sama beriadah di taman permainan. Bermain tidak kira jemu, meluangkan masa bersama-sama. Seterusnya, seorang adik yang akan menjaga diri dengan baik dan berbakti kepada ibu bapa tercinta. 

RUJUKAN:
Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Penerbit: Universiti Malaysia Terengganu

No comments:

Post a Comment

BBN3402SATU2020: PENTERJEMAHAN BERBANTUKAN KOMPUTER

Assalamualaikum Prof, Normaliza. Terima kasih kerana ajar saya dan rakan-rakan tentang penterjemahan menggunakan komputer. Saya sangat berse...